Jaarverslag 2019-2020

Weer even een terugblik op het afgelopen jaar van onze IJsclub in Nijeberkoop. Dit jaar waar Covid-19 ons nogal bezig hield, want ja, ook wij moesten vergaderen op 1,5 meter afstand. Ook hierom geen ledenvergadering dit jaar, maar wel ons bekende jaarverslag! Ondanks de Covid-19 hebben we dit jaar niet stil gezeten…

Ons ijshokje heeft een andere indeling gekregen. Waardoor we de ruimte beter kunnen benutten. De deur is mooi blauw geverfd en het hokje wordt nog leuk aangekleed met schaats houtjes.

Op 5 September hebben we de ijsbaan weer gemaaid. Dit met bosmaaiers en de waadpakken aan. Ook op de ouderwetse manier met de seis. Helaas hadden we ook te maken met een groot stuk trilveen. Wat ons tegenhield in het goed kunnen maaien van de baan. Daarom hebben we een offerte aangevraagd voor het schoon ‘’graven’’ van de IJsbaan. Afwachten wat hierin de mogelijkheden zijn. Zo hopen we langer te kunnen genieten van een goede ijsbaan.

De kerstwandeling had dit keer een boerentintje! Behalve het genieten van de prachtige omgeving in Nijeberkoop, mochten we ook door de boerderij van Wilfred Brouwer. Hier werd een pauze ingelast. We waren al blij met de 136 deelnemers van het jaar ervoor. We mochten deze keer 156 deelnemers ontvangen! Voor dit jaar zijn we druk aan het vergaderen geweest over de mogelijkheden i.v.m. Covid-19.

Onze penningmeesteres is weer in de papieren gedoken en mag ons vertellen dat we er dit jaar met 100 euro op voorruit zijn gegaan!

Helaas hebben we dit jaar nog geen ijs gehad. Hopelijk zijn er deze winter mogelijkheden tot schaatsen en zien we jullie snel!

Het jaarverslag kunt u hier downloaden.